douche patrol 🚨

Shit.

I just sat down to send this email, and I got a text message from our video editor:

“what do you think about re-recording the last sound bite? Starting at ‘OK, fuck this story’ all the way to the end, and video yourself doing it. Maybe walking down the street or something. I want it to look real… seeing and hearing the streets in the background.”

FUCK. 😳🙈

We’re in the final round of edits on the first batch of Rabbit Hole content, and we’re creating a short #film about what happened at the first shoot… the one I fucking bombed.

I wrote a script and recorded myself narrating that shit… I even made it sound all booming and epic.

I thought I was done and I could get back to my comfort zone.

NOPE.

The part he wants me to redo was the hardest part to nail.

I must have done it like 50 times… alone, in my apartment.

And now I have to do on video.

In public.

And I have to hold the phone all selfie-style… while I walk.

With one of those stabilizing rigs hooked up to it.

Full on douche-patrol.

But I’m gonna nail this shit god dammit.

Gearing up to do it now.

I’ll let you know how it goes.

Ry

PS – As soon as we get the final edit back, we’re going to shut the Rabbit Hole page down for a few days… so you won’t be able to sign up.

When it goes back up, we’ll be announcing the official start date – and the price will be up.

So now’s the time, baby.

bad motherfucker

I moved to LA (from Chicago) almost ten years ago.

I didn’t know anyone.

Except for the woman I was working for.

Her name is Valerie Waters.

She discovered me on Twitter before it was noisy.

We were using her product (The Valslide*) in my gym, and she was in mainstream fitness magazines nearly every month for her work with this or that celebrity.

*I built the architecture that this site is still running on.

So when I got a Private Message from her one day, I was like HOLY SHIT. 😳

She told me that she liked this tweet I posted about how to optimize an email opt-in landing page.

So I asked her if she wanted to talk about her stuff.

She did.

I was nervous as hell when she called.

So obviously I got drunk.

Way too fucking drunk.

But it worked.

She liked me. She liked me a lot.

I was still running my gym in Chicago at the time, but all of my interest was in marketing – not training clients.

So the first time I went to meet her, it was just for a week to see if we could make some money.

We did.

On my second day in LA, I decided I never wanted to move back to Chicago.

So I started the process of exiting the gym and leaving it to the people that were working for me.

I moved to LA, and the very first major project we worked on together was a membership site called The Red Carpet Ready Club.

I had no idea how to build a membership site.

I just googled “how to build a membership site.”

And figured out how to use WordPress and some random plugins to duct-tape some shit together.

We put a bunch of workouts and videos inside… and sent a bunch of emails to her list…  and we invited them to this Live Stream party (before Live video streaming was cool) and we invited a bunch of her friends and clients.

Jennifer Garner showed up. Elizabeth Berkeley showed up. Tom Morley showed up. I feel like Bradley Cooper showed up, but that might have been something else.

We sold a SHITLOAD of memberships.

And we did something like $25K or $75,000 in sales in three days. The numbers are blurry because it wasn’t my money… it was a lot.

But I felt like a fucking failure.

I was so depressed.

I was comparing our numbers to my mentor’s numbers ($1,000,000 in a day etc.), and it just felt like the whole thing fucking tanked.

Obviously, this comparison made absolutely no fucking sense whatsoever… 🤦🏻‍♂️ but that’s how I do. I think I had my mind set on $100,000.

Valerie and I worked together for about six years and made a bunch of cool ass shit… expensive coaching programs, inexpensive coaching programs, a reality TV show, live events, physical products, video products, DVD products, television segments, and on and on…

She used to bring me to parties at her client’s homes and all kinds of crazy shit.

Once, I snuck a shady photo of Ben Affleck when I was sitting next to him in his movie theater screening The Social Network… I texted it to my friends.

Another time, I made Larry David laugh at Jennifer Garner’s birthday party.

She’s the one who introduced me to yoga.

I fucking hated yoga when I moved here.

Didn’t stop me from dominating just a few short years later in the most competitive market in the country… there are thousands of teachers who can’t even get a spot on a schedule, let alone make a full-time income teaching just four classes per week.

There was no 6AM class when I started teaching at this studio. I taught it for free for a month for email addresses… then I used great follow-up to build a monthly membership program that *I* owned, not the studio. My marketing skills gave me leverage. ⠀ I started teaching yoga two months prior to starting this class. I suck at yoga postures and I always felt like a fraud. Still made a full-time income teaching four 55-minute classes per week in the most competitive yoga market in the country. No private clients – turned 100% of them down. ⠀ Oh yeah, just a few hundred instagram followers (you can even scroll wayyy back to before I started teaching) and I only knew one person when I moved to LA. ⠀ whatisrabbithole.com (it has nothing to do with yoga)

A post shared by Ryan Orrico (@ryanorrico) on

And to think I did all that with my limited understanding of the concepts I teach in Rabbit Hole.

Shit’s crazy.

I’m a bad motherfucker.

-Ry

PS – here’s a video of my story from the Summit of Power.

 

🍆my first client stole my virginity

my first real attempt at advertising was fucking abysmal. Like .00001% response.

But it was all I needed.

I was like 22 years old. It was for my services as a personal trainer.

I had a few clients already, but I had to travel to train them in their homes… and ya know, they were older women… I was young meat – and they, like, took advantage of me.

Shannon literally TOOK MY VIRGINITY when I was 21. 🍆 I was a computer nerd with no social skills, but I was good at pretending to be cool… her husband was a Sheriff, and he could have easily made my body disappear.

Anyway, it was fun and I made a little money – but it wasn’t an actual business.

I wanted an actual business.

And I had a shitty squat rack and bench in my parent’s garage.

So I printed a bunch of brochures on their printer. (I have scoured the earth for one but there are none to be found. 😢)

Then I spent a few days papering all of their front doors in the neighborhood – then a few more days avoiding the cops and stuffing them under the windshield wipers of about 3000 cars in the parking lot of the local train station.

One woman called me. Her name was Cathy.

I taught Cathy how to squat and do pushups and pull-ups, and she lost a lot of body fat and gained muscle and looked amazing.

She referred a client to me. Her name was Linda.

I taught her how to squat and do pushups and pull-ups, and she too lost a lot of body fat and gained muscle and looked amazing.

She referred a few clients to me. One of them was a woman named Maria.

And then Cathy referred more.

And then Maria referred more.

And then Linda.

And so on…

This was all happening in my P’s garage… they would come in there in their robe to grab Pepsi’s and shit.

(C’MON DAD! 🤦🏻‍♂️)

I had clients driving more than an hour in each direction to come see me in the disgusting 0 degree Chicago winter.

The garage was not heated.

I used this monstrous kerosene jet heater that sounded like a motherfucking airplane to warm it up a few degrees.

But they still kept coming.

I was never certified. I had a crazy body image issues, so I also wasn’t particularly confident with my physique or anything.

But I did it anyway.

Eventually, I told Cathy, Linda, and Maria “go get certified to be trainers, so we look legit… I’ll rent a space somewhere and fill it with equipment. You can start training the people who ask you about it, and we’ll split it.”

So we did that. I opened Fit Happens in Frankfort, IL.

The logo had a skull on it… I dunno why, but I thought it was cool.

I legit taught them how to do the stuff they were about to teach like twelve weeks prior.

No one was an “expert.”

But I was fucking good at making intimidating shit like that approachable and fun.

I made them feel like experts… and our clients loved it.

And WTF man, how much do you really need to fucking know? We were teaching basic exercises to people who wanted to lose a few pounds…

Eventually, I decided I wanted to learn how to create clients on my own… so one night, I googled “marketing.”

And that was the end of it for me.

I found this crazy world of internet marketers and dudes who looked like me making millions of dollars with their computers. It was all I wanted to do.

Over the next couple of years, I spent well over $50,000 on internet marketing education… I bought EVERYTHING.

Eventually, I moved to LA to work with Valerie Waters. I did that for six years. Then I started taking marketing clients. Then I became a yoga teacher and built a super popular class in the most competitive market in the country (earning a full-time income teaching just four classes per week with no private clients)… then I taught other yoga teachers how to make their marketing better.

Then a bunch of other people started asking me if I could help them too…

So I decided to make this thing called Rabbit Hole.

Which is my masterclass in building influence and making money with a small audience… and a whole lot more.

It’s everything I’ve done to get everything I want and do it my way.

Holy fuck I wish I found me when I was eighteen.

whatisrabbithole.com

-Ry

PS – there’s a bunch of my emails on ryanorrico.com

dinner on me? [ideas]

I had this crazy ass idea. I’m gonna open a restaurant next year.

I don’t know what I’m going to call it yet.

Just gonna start figuring that shit out.

you know how?

… I’m gonna talk about EVERYTHING.

I’m gonna show you the potential locations. And I’m gonna talk about the process of getting the permits and licenses. And I’m gonna talk about why the fuck I’m opening a restaurant. And I’m gonna show you the blueprints and talk about why we made this and that decision. Maybe I’ll even ask you for an opinion. And I’ll show you the construction as it’s happening and talk about what goes wrong. And I’ll show you everything as I work on the menu with my chef. And I’m going to talk about the weird logistical stuff I’m figuring out as I learn how to bring food in every day from local farms.

I’m gonna make you give a fuck wayyyyyyy before we even come close to actually opening the doors… even if you live on the other side of the planet. You won’t be able to resist. You’ll tell everyone you know… and because you’re gonna be so stoked about it, they’re going to tell everyone they know.

Can I tell you what I’m NOT going to do?

I’m not gonna wait until we’re getting ready to open to be like:


“I’ve been pouring my heart and soul into this project for a year… I’m finally ready to show it to you.”

You will feel my heart and soul all over your fucking face all year long.

I’m gonna do everything I can do to get you invested… in me, in the idea, and in its success.

Oh yeah – I’m not actually going to open a restaurant.

But if I ever do, I’m definitely going to be doing all that shit.

I’m just saying – you should be talking about what you’re working on more…

You’re wasting so much creative material and marketing opportunity.

I do it ALL OF THE TIME.

It’s in the Blueprint in Chapter One of Rabbit Hole.

And it’s like 80% of what I do.

I talk about the actual process of figuring out how to do/make/deliver the thing I’m selling… as opposed than waiting until it’s done – or just showing you the thing.

It’s shocking to me how little people do this.

I’ve been doing it for a long time… but with less emphasis as I’ve been lately – and holy shit, I was making it so much harder for myself.

It’s a bottomless well of creative ideas and marketing opportunity.

The thing you’re making, or something better, or something entirely different – is IN that conversation.

I didn’t know what the fuck Rabbit Hole was when I announced that I was doing it.

I just knew I wanted to do something about making money with small social media audience… without the “yoga” wrapper that came with YMTDS.

But I figured it out…

… rather, I’m figurING it out.

BECAUSE I started talking about as much as I knew about it as possible… I let the conversation help me.

It’s easy to do…

Like, what are you working on today?

What are you trying to figure out to finish the thing you’re working on?

Someone left a comment on a post and said:

“I want to learn how to create FOMO.”

So I was like “Ok yeah I wanna do that in Rabbit Hole.”

Which made me realize that I want to be able to add things to the course on the fly… and I want them to look pretty this time because we’ve already shot so much pretty stuff.

So I started figuring out how to do that with my phone.

And I’m sharing it cuz I think it’s cool.

This is an experiment. #randomtalkingvideo

A post shared by Ryan Orrico (@ryanorrico) on

And a few people bought Rabbit Hole right after I made those posts.

Maybe a coincidence.

Try it out.

-Ry

PS – We asked the folks who pre-registered for the first Rabbit Hole adventure what’s changed for me since they found me.

Leah:

I’m a new yoga teacher – been teaching three months – with basically zero marketing experience. I found you in December (at home over Christmas, scrolling at my parent’s), and went through the can’t-look-can’t-look-away thing before I really got a feel for you and what you are doing. Since then, my confidence and trust in myself when it comes to putting myself out there has totally changed.

I’ll be honest; I haven’t yet fully tackled or begun to implement the things you talk about in YMTDS yet because I’m still figuring out who I am as a teacher an working out what it is that I have to offer. But the resources, the pot-stirring, and the SUPPORT you provide in a real, genuine way has turned the idea of “marketing” into something accessible and FUN. 

It’s switched my perspective from “I need to be this way for people to like me” to “I have something valuable to offer people, and I need to put it out there as myself” and have some damn fun with people along the way.

So much more excitement, so much less pressure.

Jennifer V:

Well, I’ve legit only been following you for maybe a week? I’ve never been so entertained by somebody to the point that I wait for a post so i can laugh and procrastinate from whatever the hell I’m doing or should be doing.

So, within this week I signed up for YMTDS, watched it and within hours of watching it I’ve already posted a random talking video, and my brain hemispheres are flooded with ideas..I don’t remember the last time I felt that inspired to write and talk so much. 

This is fucking awesome! I was boring myself…like hey, here’s a yoga sutra and pretty flower pic…I lost my mojo and stopped myself from writing and posting what I really wanted.

If that’s a week, I can only imagine what’s going to happen after this shit…I’m not stopping with my unicorn shit though…

 Shiiiitttt… Unicorn that shit up.

whatisrabbithole.com.

that’s a lot 😳

ok, so I spent a fucking A LOT of money so far on Rabbit Hole. Much of it on footage that we can’t really use as part of the product. 😢

But also 😍… because it made us realize we have the makings of a really fucking cool documentary: The Making of Rabbit Hole. We legit formed a film production company called Unusually Focused. (this was the name of my first band, which was later renamed to Acoustic Love Machine)

We’re aggressively editing to have it ready the Grand Opening of The Hole.

But the second shoot went a lot better… we did that one at my apartment in Santa Monica.

And before we did, we spent a couple of weeks reformulating the product. Basically, we included a bunch of stuff that we were going to release in our next, more expensive training.

And Kassidy just took over as director, and she made sure I got the points I needed to get to. During the first shoot, and even in YMTDS – I was up in my head too much, and I kept going on tangents. I needed to fix that… so she was a huge help.

The point of all this:

Rabbit Hole is a huge fucking step up from Yoga Marketing That Doesn’t Suck.

We’re going to make an official start-date announcement soon… and launch the official website (with The Making of Rabbit Hole) – that will have a little more.

But you’ll get an actual username and password, and you log in to a place, and everything will be there for you.

There are videos. And reference materials. And exercises. And other shit.

And for the first group’s adventure through the hole, I want to be working closely with everyone – so there will be a Secret FB group…

And we’ll be meeting there for accountability, feedback, discussion, challenges, etc… I guarantee I won’t be as involved on the second trip.

And there will be some group video calls with me and everyone else.

Please don’t ask me when or about time zones and shit because I don’t fucking know. You’ll be able to submit questions and watch recordings, and everything is fine. You won’t miss out. We’re going to figure out the best way to work this after we get inside.

So basically – it’s not just one long video like YMTDS…

Nor is it all flawed and fucked up.

Rabbit Hole is full-on, baby.

The experience will be delivered in “Chapters” over 4-6 weeks.

For the first group, I’m going to release them as it feels right.

Chapter One looks like:

A. Welcome to Rabbit Hole

2. The Blueprint: How I laid the foundation of my digital empire with the video of my burn class. (this is an overview of my entire system and how I used it to create and sell the iPhone video of my class)

D. Vault Life: You’re going to be building your vault throughout the training and forever and ever. This is about how to get started.

IV. Through the Looking Glass.

One of the best parts about doing one-on-one coaching with me is that I can keep asking you questions to find the interesting shit you’re not talking about.

The Looking Glass will help us find all of that, figure out what’s useful or not, and get it out of your head before we go deeper.

You should buy it before the documentary is done.


As soon as it is, the price goes up again. Probably by a lot.

whatisrabbithole.com

-Ry

PS – check these out. They’re both joining us in Rabbit Hole.

“Your voice has really helped me to find my own. To OWN my opinions and the situations I have deep experience with and to say the things that I have always wanted to say (and that a lot of other people think) but didn’t have the courage to say it out loud.

I also realized that I was doing the email marketing thing all wrong. Honestly, that whole thing lacked direction and purpose and took a lot of time and energy to put together. Now I just simplify my message and the format and it takes so much less time, and I actually get feedback. Thanks, Ryan 😉

Oh and I finally really got the concept of re-purposing one piece of content to make many. Gary Vee talks about it all the time but watching you do it, it kind of clicked.”
@yogawalla

🕳🐇

“I woke up. You made me realize that true success comes to those who are original in their thinking; not afraid to be uncomfortable and vulnerable, able to be true to themselves and authentic in their approach to creating meaningful relationships, and use fear as a catalyst – instead of a reason to remain small and mediocre.

I’m now listening to divine inspiration and paying attention to the things in life that excite me. Then I follow my excitement. I’ve changed up the way I’d been approaching just about everything! I’m no longer afraid to share who I really am with both the people who matter most, and those who will benefit from knowing and working with me.”
@phyllisdouglass

whatisrabbithole.com

“fuck yes.” [for you]

Haha, I love this this shit. Not only is it a great question… but the best part is “less professional occupations like yoga teachers.” No shit, tho. 😂

Based on your IG that I’ve only been following for a little while, I think I know the answer to this, but I figured I’d ask anyway. Is your marketing approach more targeted to less “professional” occupations like yoga teachers, etc. or would it be applicable to something like a medical or dental practice?

Dude fuck yes.

I have this conversation with people all of the damn time.

I would 100% be doing the same thing if I had my own medical practice… or if I was a Physical Therapist… or if I was a Real Estate Agent, or if I ran a non-profit, or if I was a hair stylist or a photographer…

Or if I was a High School Teacher and I wasn’t even sure what I wanted to sell yet.

Obviously, I’d have different stories, and my life would be very different… but the principles apply to everyone no matter what we’re actually delivering.

I’d be building influence and fascination… and I’d be proving that my shit worked. And I’d be helping people before I asked them to give me money.

All of the time.

Let’s pretend I was a Doctor… and I went to Northwestern University.

  • I’d talk about shit that had nothing to do with Doctoring.
  • I’d talk about what made me want to become a Doctor.
  • I’d talk about the things that I don’t like about the way Doctoring is done.
  • I’d talk about the weird thing that happened at Whole Foods last week.
  • I’d share stories about clients who have taken my advice and how it helped them.
  • I’d talk about the books I was reading and the seminars I was attending…
  • I’d talk about what I was learning all of the time.
  • I wouldn’t pretend to be an infallible Doctor with all the answers. I’d be open about what I didn’t know and what I wish I were better at.

If I were feeling adventurous, I’d make a #randomtalkingvideo from inside my clinic and show them the cool statue I had imported from Nepal… and tell them why the fuck I ordered it.

I’d be in constant communication with my patients… I’d be sharing highly relevant things that can help them between appointments.

I’d be building an email list of interested people… I’d be selling downloadable advice and things to do.

And I’d also be selling information to other Doctors about how to do the very thing I was doing… so they too could escape the grind of back-to-back fucking patients and all the shit that comes along with being a Doctor.

Or if I were a Real Estate agent, I wouldn’t want to be as front-of-mind as I am right fucking now… so that anyone who ever heard someone say something about selling or buying a home – there would be no other choice except me.

I would be the only name that mattered to them.

Because I showed them the things I needed to show them to be fascinating as fuck…

… quite simply, I would be all everyone would be thinking about. All of the time.

🕳🐇 whatisrabbithole.com

-Ry

PS – wait until you see what we’re doing with all of the Rabbit Hole footage… even all the shit that I messed up.

As soon as we finish with it, and when the “Official” website goes live, the price will definitely be going way the fuck up.

Get it while the gettin’s good.

PPS – check this shit out:

I hadn’t even finished watching YMTDS, put up my second RTV and already I’ve sparked conversations.

Who knows what will be happening once I’ve finished watching it, then actually implementing what you’ve offered.

Let alone the fact I’m signed up for Rabbit Hole.

“Watch this space” does not even cut it.

But the greatest thing I’m getting from this is the fact being me is all I need to be.

Thanks for giving me more confidence to do this than any other training I’ve embarked on.

This surely has to be one of your best kept secrets.

Ready and waiting to dive into the rabbit hole.

-Adrianna Z.

better than the bullshit advice you pay for

I was just about to send you something else… but then I got this comment on Insta and changed my mind:

@jess.fullbloomtuina: Maaaan no wonder there are peeps not buying your shit. You’re giving gold like this away every day. This. Is. It. 😍 you’re the best x

I do think about that sometimes, but then realize that I’m much more interested in the people who are smart enough to realize “shit if he gives this away for free, I wonder what would happen if I gave him some money?”

That’s who I’m trying to talk to. Not the tire-kickers.

So I’m just gonna make sure you saw what she’s talking about:

I posted a clip from a video we made to sell out one of our retreats a few years ago.

It’s funny and shit. But it’s more about the voodoo magic we used to get like 50+ people on that trip… with tickets costing as much as $4200.

There’s a little explanation in the caption, and then I followed it up with the RTV that Jess commented on.

THIS SHIT IS IMPORTANT.

And another thing – fuck your stupid logo and fuck your branding.

Don’t do this...

If you’re just starting, save your money. Save your thought.

Save your worries about it not being right for something that matters.

… something that will make you some money.

Your logo and your branding will be so much more fucking cool and impactful if they’re a result of the conversation you’re having with a precisely matched audience who are already buying things from you.

Shakti9000 explains it best.

Wait til you see fucking what happens inside Rabbit Hole.

Ry

PS – I’m gonna get to $100K/monthly revenue before the end of next year.

🤷🏻‍♂️

PPS – I’m slowly digging out from the email hole… if I owe you something or you’re expecting me, it’s coming.

DYING.

I was fucking dying inside for at least half of the second Rabbit Hole shoot.

I got away with the first one going off-the-rails… I told everyone it went poorly and they were sympathetic, and the story is interesting and all that. And really, I think a lot of people just needed to see me fail after I’d been so cocky lately. 😂

(some people actually thought it was part of my strategy… to pretend like it went bad to make a show of it. In hindsight, it wouldn’t have been the worst idea ever, haha but it wouldn’t have worked. It has to be legit.)

But yeah. I NEEDED the reshoot to go well.

I couldn’t get knocked the fuck out twice in a row… I’m not sure I’d be able to get off the mat.

But even more importantly, a shit-ton of people have already signed up, and they’re fucking clamoring to get inside… I didn’t wanna be like:

“wah wah wah. I bombed again. Poor me.”

I was fucking convinced I did just that.

Bombed.

Like a mf’er… the filming of the most important part of the first Chapter.

But I’ll be god damned – I’m reviewing some of the footage now… and this shit ain’t so bad.

I can remember specific moments where I was like “oh my god I look like a fucking idiot right now.” 

Like, my words didn’t feel right… and I was CERTAIN I was wearing that shit all over my face.

I found those spots in the video and I legit can’t see it at all.

I’m getting better at this shit.

I was gonna show you a clip – but that’ll have to wait.

I’m fucking excited again…

Even some of the stuff from the first Cabin shoot is pretty damn legit…

This clip has no real value… but I still like it.

249144_1522715305BL3Screen_Shot_2018-04-

Very soon, we’re going to announce the date you’ll be given your access credentials for Rabbit Hole.

When the new website goes live at whatisrabbithole.com, the price will be up again.

-Ry

PS – sweet DM from earlier… this is why my prices keep going up.

Dude, I post what is basically a one arm chin up – nobody gives a shit. Likes, etc. but no follows, minimal comments. I post an awkward poorly worded RTV – New Client. Just got Rabbit Hole and YMTDS paid for 5x over with one post. Thanks man.

UHHHH yes you do 🙄

I hear this all the time. “I don’t have anything to sell” or “I don’t know what I’m going to sell… I don’t see how your stuff would be useful.”

I get it.

But yo – it’s a damn good thing you found me… Whether or not you buy my shit, it would behoove you to adjust your attitude about that.

A life where you make money while you sleep is better than a life where you don’t make money while you sleep…

And the fact is, you know so much good shit that people will happily pay you for – while you’re sleeping…

Check it out.

I didn’t know what the video of my class was gonna be… here’s how it happened:

I was posting on Instagram about the shit I was learning about all year long (FRC/mobility training with Hunter) just because I think it’s cool and I like to talk about it.

I showed clips of me training with him… and I didn’t do it as a Teacher. I did it as a Student/Client.

I talked about how after the first FRC seminar, I thought I was all smart and changed my whole class.. and everyone fucking bailed. I lost so much money.

And then I talked about what I was doing to solve that problem…how I was changing my class to make it more acceptable to the people who wanted what I was teaching before.

That led to questions from people who wanted to see it…  and a bunch who were just curious to see what I was like when I was teaching yoga.

“fine fuckers. i’m gonna use my phone to film myself teaching the class I teach at 6AM. I’m not going to edit it. It’s going to be awkward as fuck. I hate cameras. PayPal me, and I’ll send you a private link to the video on YouTube..”

I did it. I said what I was gonna do… I made the damn video.

That alone (doing what you said you were gonna do) is a wild accomplishment for a lot of people.


That led to people asking me if I could help them do that too. They didn’t even know what I was doing…  they would actually say “I don’t really even know what it is you do… but can you help me do it?”

I didn’t have a product for them…

Again, I was just talking about the shit I was learning about as I went along.

So I just said “I don’t have anything to sell you. But here, let’s figure it out together.” So I offered 5 hours with me on the phone for $500… less than 50% of the consulting rate I was offering at the time. (it’s 1000% more now).

I literally said: “I don’t know what we’re going to do. I’m just going to help you figure out what to do next. Then you’ll do that. And then we’ll figure out the next thing.”

Really, I would have done it for free because this was less about me making money and more about them having some skin in the game… which leads to action and therefore, testimonials. That’s what I wanted… testimonials and proof that my shit worked… so I could show other people and charge more.

I needed to know if the conversations we were having were making them money and getting results.

And as you have probably learned by now — free advice is fucking useless. No one does anything with it.

So it would suck to be giving people my best shit for them not to be doing anything… that wouldn’t help me.

So the best way to get around that is to take some of their money.

I mean, there’s no real way to be sure that someone is doing the homework… but money is one of the best I know of.

It was during these early conversations that THEY created the products for ME.

I didn’t come up with the name Yoga Sex Rock God. (@hankatbarles did.)

I didn’t know I wanted to make a coaching group for yoga teachers and call it “Backstage Pass.” (@lolasol831 came up with that name)

But they said they wanted it, so i did it.. with about ten people at first.. then more. And then more.

Then I used all of these successes and stories to relaunch Yoga Marketing That Doesn’t Suck. (YMTDS is the course I made about all of the techniques I was using with this group)

Then I used those successes to create the Summit of Power… and I got a bunch of fucking awesome people to come to that.

And now I’m using everything I’ve learned over all this time…  both from my own marketing and also working closely (and not-so-closely) with people from Instagram….

I know the fucking ultimate formula for this shit.

That’s what Rabbit Hole is.

It’s an interactive online course… It will take at least four weeks for us to get through it – probably more like six.

And once we start, you WILL NOT be able to join. YOu will have to wait until the next group starts. And by that time, I have no idea what the price will be.

I’m going to teach you all of my best shit and give you the tools you need to make money with a small media audience. (or a big social media audience if you happen to have one of those pesky things)

And because I want the best god damn testimonials on the planet, I’m going to be working closely with the first group of travelers/future billionaire… there’s a secret Facebook group for accountability and group video conferences with me to ask questions and a bunch of other shit you’ll hear about soon.

Before the end of this year, I want to be able to introduce the world to 100 people who are now making at least $100 per day from something that didn’t exist before they entered Rabbit Hole.

Ideally, people who said, “yeah but I don’t have anything to sell before they signed up.”

That’s gonna be the SHIT.

And at least ten people making $1,000 per day.

Anyway, we’re going down to Long Beach to hang out with our video guy Blaine to edit the footage.

It took a while to get here, but we’ll be going fast… and holy shit if this “Making of Rabbit Hole” video comes out like I think it’s going to, I’m surely going to jack the price up again… cuz it’s fucking next-level.

whatisrabbithole.com

-Ry

PS – if you haven’t signed up yet, why not? 352 others are in so far.

PPS – I created a bonus training for Rabbit Hole called “Blueprint.” It’s included in Chapter One. It’s a high-level overview of my entire system – and the shit I do every day… but it’s applied specifically the formulation and creation of the Burn Yoga video I was talking about. I’ll show you exactly how I did it, and how it led to the empire you see before you. (you also get the video of my class with RH)

PPPS – yes, we’re going to talk about how to actually make the product that you don’t know yet… it doesn’t need to be fucking yoga videos either. You can just teach the people what you love to learn about… the first product isn’t going to be your flagship anyway. It’s just about stepping on the stage.

I have a way you can do it without any technical experience whatsoever. And you don’t even have to make anything up front. People will sign up first… and you make it for them as you go along. It’s the shit.

 

hey

shit. it’s been like a week since I emailed last… i’ve been haunted by Rabbit Hole.

But we did our reshoot yesterday. It went so much better than the first… this time, we used my apartment in Santa Monica hoping a more comfortable setting would help. It did.

I also finally got make this video that I’ve wanted to make for like two years… I walked into the bank and tried to deposit some Instagram followers.

The original plan was going to be just me and friend with a hidden camera.

But yesterday, it was four us…  probs looked sketch as fuck… all taking positions and casing the joint.

this (can you tell if it looks different?)… and some other shit. If you have an iPhone 8 or iPhone X, you might have an interest in this video video

I talked a little bit about it in setting I talk about.

Here’s whasup:

240916_1522545348jaxScreen_Shot_2018-03-

I’m back on the daily email tip so I’ll holler tomorrow.

Ry

PS – Rabbit Hole is so much better than the original idea I had… can’t wait for you to see it. Release date coming soon. April.